Selasa, 15 November 2011

Aku Rindu Cintamu...

Adalah aku pernah memiliki hatimu
Dan kebahagiaan yang paling indah dalam hidupku
Adalah apabila saat ku menatap wajahmu
Ketika berada disampingmu dan mendengar suara dari jiwamu...

Ketika mereka berkata bahawa...
cinta kita hadir dalam kewarasan yang teraniaya,
aku hanya mahu mengajakmu tersenyum bersama dan menikmati cinta kita,
Jikapun kulit ini mulai usang dan mata ini sudah rabun,
Maka hati ini tahu hanya kamu yang akan tetap ada untuk selamanya...

Padamu kuucapkan sejuta terima kasih,
Karenamu tinggalkan kenangan antara kita,
Karenamu sanggup terima sentuhan perasaan ini...
Tak akan hilang dirimu dari ingatan walaupun jasadku sudah terkubur...

Bersamamu
Aku belajar untuk menyayangi dan merindui...
Aku berlatih tentang rasa menjaga dirimu...
Kau lukiskan indahnya perasaan itu...
Kau tuturkan merdunya suara dihatiku...
Tapi aku khilaf kerana tidak menghargainya sebaik mungkin...
Dan aku harus melangkah jauh dari sisimu...
Untuk teruskan perjalanan ini bersendirian...

Namun...
Aku tak pernah berlari meninggalkanmu !
Melangkah menjauhimu pun tak pernah terlintas
Aku masih disini... Aku masih ada seperti puisi yang kucoretkan dulu...
Untuk mengenggam hatimu... Kerana aku rindu cintamu...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan